A női gamer magazin
2025. május 17.
  • Teszt
  • /
  • Játékok
  • /
  • Múzeumépítés mókásan: felfedeztük a Two Point Museum világát

Múzeumépítés mókásan: felfedeztük a Two Point Museum világát

Two Point Museum

Hiába is tagadnánk, kifejezetten rabul tud ejteni minket egy-egy jól elkapott szimulációs játék. Így persze nem is volt kérdés, hogy kipróbáljuk-e a legújabb tycoon újdonságot, a Two Point Museum csodálatos világát. Szerencsére nem kellet csalódnunk, hiszen egy kifejezetten élvezetes, vidám, logikát sem nélkülöző játékkal volt dolgunk.

Ahol minden döntés befolyással bír

Jó pár évvel ezelőtt rengeteg időt töltöttünk a Diner Dash sorozattal. Szinte már arcpirító, hogy összesen hányszor vittük végig az összes részét. Még annak ellenére is, hogy egy idő után rendkívül monotonná vált a játékmenet. Szerencsére, ahogyan teltek-múltak az évek, és lettek egyre jobbak a szimulátor játékok, a monotonitás is a feledés homályába veszett. Ami azonban továbbra sem változott az a tycoon játékok iránti lelkesedésünk. Igaz ez a mostani tesztünk főszereplőjére is.

A Two Point Studios által fejlesztett és a Sega által kiadott játék egy igazi meglepetés volt. A Two Point Museum lényege, hogy felépítsünk egy impozáns múzeumot, ahol különböző kiállításokat, tárlatokat kell létrehoznunk a látogatóink számára. Természetesen a berendezést, az alkalmazottakat és kiállítási tárgyakat is mi magunk alkotjuk meg. Mi vagyunk egyszerre tehát a menedzsment, a fejlesztő brigád, a pénzügyes kolléga, a marketinges, illetve a régészcsapat feje is. Azt már az elején érdemes leszögezni, hogy hasonlóan a játék két elődjeihez – Two Point Hospital és Two Point Campus – itt is minden összefüggésben áll mindennel. Vagyis az elégedett munkavállaló képes ösztönözni a múzeum fejlődését, ami által több lesz a látogató, ami által növekszik a látogatottság, ez pedig mind-mind profitot termel. A játékmenet célja tehát, hogy a hozzánk ellátogató vendégek elégedettek legyenek az általunk megálmodott kiállítással.

Vicces, ám bosszantó is lehet

A játék egyik esszenciája számunkra, hogy akár mi magunk is szervezhetünk expedíciókat. A nálunk dolgozó szakembereket különböző régészeti kutatásokra tudjuk küldeni, ahol nem csupán tapasztalatokkal, de tárgyakkal térhetnek vissza. Ám ezzel az újdonsággal is óvatosan kell bánni, mert előfordulhat olyan szituáció, amikor egész egyszerűen kiég a kutatásban a szakértőnk, és rosszabb állapotban tér vissza, mint, amikor elment. Pozitívum azonban, hogy minden témában tudunk kutatást kezdeményezni. Legyen szó akár kulturális, történelmi, állatvilágbeli vagy éppen természetfeletti tudományról.

A Two Point Museum egy abszolút vidám és szórakoztató atmoszférát teremt, amely főként az élénk grafikai stílusának köszönhető. Egyenesen imádtuk a játékban megjelenő számos vicces karaktereket. Nem csoda hát, hogy képesek voltunk több órát is a képernyő előtt görnyedni. Pláne, amikor elkapott minket az ideg egy-egy besurranó tolvaj miatt. Akik akár a wc-ből is képesek előbújni, de az is lehet, hogy egy látogatónak álcázzák magukat, és nekünk kell lebuktatni. Egy idő után sajnos elég idegesítőek voltak.

De ugyanilyen hatást váltott ki belőlünk, amikor a kutatás során megszerzett értékes növény szépen elhalt, mert nem volt számára megfelelő a kiállító teremben lévő páratartalom vagy a hőmérséklet. Igen! Ebben a játékban bizony erre is figyelni kell! Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy milyen teremben helyezzük el a megszerzett kiállítási darabot. A játék tehát nagyon komplex és képes hosszabb távon is fenntartani az érdeklődésünket. Néha persze – mint minden szimulációs játékban – van egy-két üresjárat, de ezek mégsem mondhatóak olyan stratégiai mélységeknek, hogy ne térjünk vissza újból és újból a játékhoz.

A Two Point Museum március 4. óta érhető el PC-n és konzolon.

(kép: steam.com)

Kapcsolódó cikkek