“Taposs át minden kétségen” – A nők egyenjogúságáért kampányol a Johnnie Walker

Sokan azt hiszik, hogy egy férfi és egy nő ugyanazokkal az esélyekkel indul bárhol az életben. De a valóságban sajnos ez közel sem így van. A Johnnie Walker évek óta nyíltan kiáll a nők egyenjogúsága mellett és az idei nemzetközi nőnapon újabb kampányt indított a társadalmi egyenlőtlenségek ellen. A “Taposs át minden kétségen” Péterfy Bori példáján keresztül mutatja be: a siker útja a kétségek leküzdésén át vezet.

Előítélet és kétségek
Az ENSZ Ipsos által készített korábbi, 2023-as tanulmánya is rávilágított arra: tízből hét megkérdezett válaszadó egyetért az állítással, miszerint továbbra is jelentős egyenlőtlenség tapasztalható a nők és a férfiak között. Legyen szó társadalmi helyzetről, politikai jogokról vagy akár gazdasági lehetőségekről. Ezzel szemben a válaszadók több, mint fele azt is gondolja, hogy ez a globális probléma várhatóan még az ő életében megoldódik, vagyis megvalósul a nemek közötti egyenlőség.
Az egyenlőtlenség tényére mindinkább ráerősítenek az előítéletek is. Így pedig nem meglepő, hogy a nők gyakran a saját maguk képességeiben is el kezdenek kételkedni. Gyakran találkoznak olyan mondatokkal, mint a „nem fog sikerülni”, „ez nem neked való” vagy „egy nő erre nem képes”. A Johnnie Walker többek között emiatt gondolja úgy, hogy szükség van a női példaképekre. Olyan inspiráló tehetségekre, akiknek ereje segíthet az önmegvalósításban.
A nemek közti egyensúly hiánya hangsúlyosan jelen van a zeneiparban is, ahol a tehetség nem mindig elég a sikerhez. A legnépszerűbb zenei streaming platform február végi hazai top 10-es rangsorában például egyetlen hazai női előadó sem szerepelt, ami csak tovább erősíti a felvetést, hogy a női előadóknak sokkal többet kell bizonyítaniuk ugyanazért az elismerésért. Ennek ellenére nap mint nap rengeteg tehetséges nő bizonyítja, hogy helyük van a színpadon. A Johnnie Walker most ebben segít nekik.
A Johnnie Walker filozófia alapja a kitartás
A “Taposs át minden kétségen”-kampány során Kelet-közép európai női előadókat karolnak fel, akiknek a fellépéseik helyszínén padlómatricákat helyeztek el a következő felirattal: „Nem fog sikerülni”. A koncertekre érkező több ezer rajongó lábnyoma eltüntette ezt a kijelentést, bebizonyítva, hogy a nők képesek sikeres karriert építeni a zeneiparban is. A kezdeményezés március 8-án, Nőnapon indult, és Magyarországon Péterfy Bori lesz a kampány az arca.
A kampány üzenete így nemcsak szimbolikusan, hanem a valóságban is megmutatja, hogy a nők képesek átlépni a rájuk nehezedő kételyeken és előítéleteken. Ez az elkötelezettség tökéletesen illeszkedik a Johnnie Walker filozófiájához, amely mindig is a kitartást és a folyamatos fejlődést hirdette. A „Keep walking” szlogen nem csupán az egyének személyes kihívásainak leküzdéséről szól, hanem arról is, hogy társadalomként együtt haladjunk egy igazságosabb jövő felé. Ezzel a kampánnyal a Johnnie Walker tovább erősíti előremutató üzenetét: a nők megérdemlik a helyüket a legjobbak között. A világ változik, és mindannyian részei vagyunk az előrehaladásnak.